Pěšky do školy
Celý měsíc jsme zapisovali do docházkových listů způsob, jakým jsme se dostali do školy - pěšky, na kole či koloběžce, autobusem nebo autem. Naším hlavním cílem bylo, se s radostí po ránu protáhnout a dalším cílem pak bylo zkusit zmenšit provoz před školou, hlavně před začátkem vyučování. Součástí akce byly i doplňkové aktivity:
1. - 4. ročník společně prožil aktivní adaptační úkolovou stezku na Vagón a na Pilák i přesto, že jim počasí úplně nepřálo. Zbylé třídy vyčkaly na krásné počasí, případně jen efektivně využily čas, kdy nešla ve škole elektřina: 5. třída vyběhla do lesů plnit úkoly, 6. třída vyzkoušela výdrž a soudržnost při jízdě na kole do Sázavy a zpět, 7. třída se vydala nejdál, linkovým autobusem do ZOO Jihlava, kde žáci absolvovali zajímavý program a podívali se do míst, kam se běžní návštěvníci nedostanou, 8. třída zkontrolovala budky, které v lese děti, ještě jako sedmáci, umístily na jaře (bohužel nebyla žádná obydlená, ale děti se vrátí na revizi ještě příští rok, tak snad najdou i hnízda), a potom celá skupina pokračovala na Dářko a odtud zpět do školy, 9. třída vyrazila převážně linkovými autobusy na exkurzi na VOŠ a SPŠ do Žďáru nad Sázavou, kde kromě historie počítačové techniky a centra obnovitelných zdrojů děti obdivovaly i novou sportovní halu, moderně vybavené dílny a laboratoře.
Výzva Pěšky do školy byla velmi zajímavá zkušenost, někteří se opravdu nechali výzvou strhnout a vytáhli kola a koloběžky, chodili pěšky i ze školy domů, místo aby čekali hodinu na autobus, někdo našel krásné místo pro parkování a čas na ranní procházku. Celkové hodnocení: PARÁDA! Akci si zopakujeme zase na jaře, potom si porovnáme, zda a co se změnilo.